Националният конкурс „Иновативно предприятие на годината” е признат от Европейската комисия за най-добра национална практика за популяризиране на иновативното развитие на бизнеса.
Марката за „Високи постижения в иновациите“се присъжда ежегодно като с нея се отличават върхови постижения, въздействие и ефективност на иновации, разработени от български предприятия.
участника
досега
наградени
фирми
икономически
сектора
Националният конкурс „Иновативно предприятие на годината“ е първата инициатива в България, насочена към подпомагане на иновативния бизнес. През годините конкурсът получи признание за най-успешен формат поради задълбочената си методология и обективната оценка на кандидатурите, както и за „най-добра национална практика“ за предприемаческо откривателство и насърчаване на основания на иновациите ръст от страна на Европейската комисия.
През 2024 г. Националният конкурс „Иновативно предприятие на годината“ се организира от Фондация „Приложни изследвания и комуникации“, АРК Консултинг и Еnterprise Europe Network – България, Генерална дирекция “Вътрешен пазар, промишленост, предприемачество и МСП“ на Европейската комисия, Фондация „Конрад Аденауер“ в България, в партньорство с Единния център за иновации на БАН, София Тех Парк, БАИТ – Българска асоциация по информационни технологии, BESCO – Българската предприемаческа асоциация, PARAi – Професионалната асоциация по роботика, автоматизация и иновации, Health and Life Sciences Cluster Bulgaria, Artificial Intelligence Cluster Bulgaria, АИБЕСТ – Асоциация за иновации, бизнес услуги и технологии, Българска асоциация за управление на хората.
Медийни партньори: БНР – Радио София, сп. Икономика, 3-e news.bg, economy.bg, ESGnews.bg, Инженеринг ревю, Industryinfo.bg, Kaldata.bg, списание „Българска наука“, TLL Media, Lider.bg, CEO Forum, Internet Media Group, Profit.bg.
От 2018 г. фирмите финалисти в Конкурса получават и правото да използват марката „Високи постижения в иновациите“ на Фондация „Приложни изследвания и комуникации“. С марката се отличават върхови постижения, въздействие и ефективност на авангардни иновации, разработени от български предприятия.
Етикетът се предоставя на предприятия, преминали успешно оценка от журито на конкурса, включващо водещи български организации и публични институции. Критериите за придобиване на правото да се използва етикета „Excellence in Innovation“ включват високо качество и оригиналност на иновацията, въздействие върху националните и световните пазари, околната среда и обществото, както и ефективност на прилаганите бизнес модели.
Финалистите в Конкурса получават и възможност да достигнат до потенциални международни партньори и клиенти във всички икономически сфери в рамките на Еnterprise Europe Network в над 60 държави.
Пазарно
лидерство
Зелена
иновация
Иновативно новостарти-рало предприятие
Иновационен
мениджмънт